Tänket sammanfatta min helg !

Fredag :
Började dagen med att hjälpa min mamma att göra ladugården, så att hon slapp göra den själv, jag vet hur jobbigt hon har ändå .
Sedan åkte jag till min syster och matade det lilla monstret och sedan bar det iväg . Då vi satte oss i bilden slog klockan 11.00 och vi åkte bil i ungefär 4 timmar, sen kom resuktatet av det FRAMME !
Farfar gjorde mat och det var inte så dåligt som jag trodde det skulle va, det var så skönt att bara vara hos Farfar . Tänkte inte direkt på nått annat .
Pappa ringer 3 gånger under den här dagen bara för att ?
Under natten till lördag så vaknade jag oändlingt många gånger av att Nadja gnydde/skrek/grät . Men jag gick bara fram till henne som den snälla mostern jag är och stoppade in "tuttskin" igen, X antal gånger .

Lördag :
Vaknade 07.00 och låg i sängen och goade med Nadja, hon är en så glad prick då hon sovit :)
Vi åt frukost allihopa tillsammans och sen fördrev vi dagen med att handla, se tv och prata om då Lina va liten, för det är väl de Farfar minns bäst antar jag :)
Vi gick även över till Barbro, som är Farfars granne, och där fikade vi och hon och Lina prata om då Lina var liten, som alla andra .
Då vi kom hem så tog vi fram målarböckerna som vi alltid målar i då vi åker dit upp, och då bladar man även igenom och kommenterar även bilderna som man färglagt som 2 åring och sånt :)
På kvällen såg vi en snutt av "stjärnor på is", det var faktiskt roligt att se :) Vi åt morötter glass och chips in till på natten (22.00) .
Under denna natt vaknade jag itne fullt lika många gånger som natten innan, hon var riktigt trött efter att ha badat tror jag .

Söndag :
När jag vaknade då klockan änn en gång slagit 07.00 kände jag lusten att vilja dra täcket över huvudet och bara sova i 3 år ungefär . Jag var riktigt trött må jag säga .
Vi åt frukost tillsammans och det hände egentligen itne så mycke alls . Vi umgicks bara, det är väl det som är bra med farfar, man behöver inte säga nått .
Men ! Till min förvåning så sa han medans jag satt och kikade ut genom köksfönstret, sittandes på den där bänken vi alltid sitter på då vi är där . :
- " Cilla, minns du då du va liten och skull blås såpbubblen ifra den dära bänk´n edenna  ?"  Han pekade på bänken jag satt .
Till mitt försvar sa jag Nej . Han fortsatte då berätta :
-  "  Du kan int ska ha vöre stor då du had ve de såpbubblen ahitten, men ja mintes hur du rorde om i burk´n o sen titte du opå me o sa - Farfar , är du beredd ? "
Jag tänkte efter och jag minns att jag satt på bänken och Farfar häll mig på knäna för att jag inte skulle trilla ner och tillsammans skulle vi blåsa bubblor ner på govlet, vilket jag egentligen inte tror va någon hit men . :)
Sen forsatte han och berättade att jag blåste några bubblor och sen när vi blåst färdigt så hoppade jag från bänken och i den svepen så tappade jag såpbubbel-koppen på govlet, jag prickade ingen matta men ändå . Och Farfar berättade att jag tittade först på Farmor för att få en reaktion och sedan på Farfar och sen sa jag :
- " Ingen fara farfar, det där fixar jag ! "
Jag hade då tagit den fuktiga disktrasan och börjat försöka svabba upp röran, men eftersom att den var fuktig så blev det bara mer och mer skumm, vilket en liten tös som jag inte förstog, men Farmor insåg detta och hon sa åt mig att lämna det så skulle hon ta reda på det :)
Vilken snäll Farmor :) Vilken snäll Farfar jag har, som minns det ! :) Jag älskar min Farfar !  <3
Sedan bar de av hemåt, det kändes ledsamt att vinka av Farfar från fönstret sådär men . Det kändes att vi var välkommen tillbaka iaf ! Den här helgen är en jag kommer att minnas ! <3

Det va som allt som hände, eller några smådetaljer lämnade jag ute men :)
Det kommer kanske några bilder från Farfar .

Nu ska jag sova tror jag, eller iaf se fortsättningen på där jag slutade se " Sex and the City " :)
See Ya ! :)



Kommentarer
Postat av: Kompis

Haha, gillar den klockrena bonschkan (Har int en aning om hur man skriv men) =) haha

2008-10-06 @ 21:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0